Skip to main content

Annoying Fiance

Assalamualaikum. Hai guys, it’s been a while. Well, I’m just want to make a very quick update about myself and my life. A few things, happen in my life lately. There’s were a good and bad things. The bad things is I’m still jobless. Yes, since March. I quit my previous job and I think I want to take a rest from my career. But guys, that was my stupid decision ever. It’s okay, we need to make mistakes before we can be success. I know that, I have done all I can do. Find a job since August, still not my rezeki. It’s okay.


Let’s continue about the good things that happen in my life. Well said, I’m officially Zharif’s fiancé. It’s been three months. There’re nothing different. He still annoying as usual. But I think our rezeki cause my annoying fiancé got a better job. Alhamdulillah. InsyaAllah, after my sister wedding we will get married. I think that’s all for today. Have a great weekend.  


Comments

Popular posts from this blog

Nenek :'( Al-Fatihah

Assalamualaikum. Ya Allah, tak sangka secepat nie nenek pergi buat selama lamanya. Nenek menghembuskan nafas terakhir pada pukul 5.25 pagi 28 November 2011. Perginya seorang ibu tunggal yang tabah mengharungi suka duka kehidupan. Perginya seorang nenek yang sangat penyanyang, Perginya seorang tukang masak yang boleh mengalahkan Chef Wan. Perginya seorang insan yang amat I sayang. Ya Allah, kuatkan iman ku. Kuatkan semangat ku untuk menghadapi hari hari yang mendatang tanpa insan yang bernama Saharah Bibi. Ya Allah, ampunkan segala dosa dosa nenek. Berikan nenek ketenangan sepanjang berada di sana. Ya Allah, aku redha dengan pemergian nenek. Kau tempatkan nenek di samping orang orang yang beriman. Kau permudahkan segala urusan nenek di sana. Al-Fatihah buat nenek Saharah Bibi binti Karimillahi. Semoga nenek tenang di sana. Tak akan ada lagi chapatti air tangan nenek. I tak akan dapat rasa lagi ayam masak cili api yang nenek masak. Tak sangka tahun nie last I dapat makan kuih s

You will always be in my heart nenek. I love you

Assalamualaikum. I akan away for few days from this blog. Kepala otak I tengah kusut yang teramat sangat. I really need to tenangkan fikiran. Mood I still swing, kadang kadang I ok, kadang kadang I tak ok. I memang terpukul dengan pemergian nenek pada Isnin haritu. Hati I masih lagi sedih. Susah I nak gambarkan macam mana perasaan I. Boleh dikatakan hari hari I akan mengalirkan air mata. I memang terasa sangat bila nenek pergi buat selama lamanya. Memang I rapat dengan nenek. Every year bila nak raya, I selalu tolong nenek pasang langsir, cuci kimas, pasang sarung kusyen. Hari raya lah, hari yang paling I suka sebab I akan dapat makan kuih raya kesukaan I. Memang every year nenek akan buat kuih favorite cucu dia. Kuih gunting, kuih siput and kuih semperit memang kuih wajib nenek buat every year. Chapatti dah jadi macam food tradition untuk my family. I tahu, tak akan ada orang yang mampu buat chapatti sesedap dan selembut nenek buat. My favorite is ayam masak lemak cili api. Lepas niee

DUGAAN

Bila mana kita di uji dengan segala macam dugaan. Ingatlah, Allah swt tahu yang kita mampu hadapi segala dugaan yang diberikan. Walaupun satu satu berita yang kurang gembira di terima sejak tiga empat bulan yang lalu. Mungkin ini cara Dia nak mengingati kita yang kita terlampau jauh dariNya, Alhamdulillah, segala apa yang di berikan kami terima dengan hati yang tenang. Kita sebagai hambanya memang tidak lari dari di uji. Itu tandanya kita disayangi. Yang pemting kite perlu redha dan terima semua yang sudah tertulis.  Al-Fatihah buat mereka yang telah pergi meninggalkan kite. Semoga roh meraka di tempatkan di kalangan orang orang yang beriman and jauhi mereka dari azab api neraka.